Napięcie spoczynkowe akumulatora a blędy VAG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wklicki
    Classic
    • 2010
    • 28

    Napięcie spoczynkowe akumulatora a blędy VAG

    Że co :?: :shock: :shock: :shock:
    Zdarza się --> źle dobrane podzespoły, zła regulacja, niepoprawny montaż itp. - wówczas sterownik przerzuci na benę.
    Przykładowo:

    Aktualnie: OCTAVIA I 1.8T 20V 150km AGU
    Było: FABIA I 1.4 MPI + LPG
    OCTAVIA 1.9 TDI 90km


  • romman
    Ambiente
    • 2009
    • 201

    #2
    Napięcie spoczynkowe akumulatora a blędy VAG

    Witam,

    W jednym z wcześniejszych tematów pytałem o błąd związany z czujnikiem G28. Mam teraz inne pytanie - Czy akumulator, który ma duże spadki napięcia podczas uruchamiania silnika może powodować takie błędy:

    01316 - ABS Control Module
    49-10 - No Communications - Intermittent

    01314 - Engine Control Module
    013 - Check DTC Memory - Intermittent

    16719 - Crankshaft Position Sensor (G28): Malfunction
    P0335 - 35-10 - - - Intermittent


    Rozpinałem wszystkie możliwe wtyczki, sprawdziłem kable i nie rozwiązało to problemu z G28, więc mam pytanie:

    Sprawdzałem napięcie spoczynkowe mojego aku (4,5 roku) i ma około 12,1V. Czy to nie jest zbyt niska wartość? Jaką macie wartość napięcia spoczynkowego na aku po dłuższym (nocnym) postoju?

    Dzięki

    R.

    Komentarz

    • rOBERTO795
      RS
      • 2009
      • 3465
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #3
      Re: Napięcie spoczynkowe akumulatora a blędy VAG

      Zamieszczone przez romman
      Witam,

      W jednym z wcześniejszych tematów pytałem o błąd związany z czujnikiem G28. Mam teraz inne pytanie - Czy akumulator, który ma duże spadki napięcia podczas uruchamiania silnika może powodować takie błędy:

      01316 - ABS Control Module
      49-10 - No Communications - Intermittent

      01314 - Engine Control Module
      013 - Check DTC Memory - Intermittent

      16719 - Crankshaft Position Sensor (G28): Malfunction
      P0335 - 35-10 - - - Intermittent


      Rozpinałem wszystkie możliwe wtyczki, sprawdziłem kable i nie rozwiązało to problemu z G28, więc mam pytanie:

      Sprawdzałem napięcie spoczynkowe mojego aku (4,5 roku) i ma około 12,1V. Czy to nie jest zbyt niska wartość? Jaką macie wartość napięcia spoczynkowego na aku po dłuższym (nocnym) postoju?

      Dzięki

      R.
      Napiecie masz w miare ok. Tu bardziej chodzi i prad podczas rozruchu. podladuj aku i zobacz czy bedzie lepiej
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz

      • romman
        Ambiente
        • 2009
        • 201

        #4
        rOBERTO795,

        Rozrusznik kręci i wydaje się, że jest OK. Po podładowaniu i kilku próbach załączenia i wyłączenia silnika błąd się nie pojawiał. Tak samo po dłuższej jeździe - po skasowaniu błędu i kilku próbach zapalenia i zgaszenia silnika błąd nie wyskakiwał. Błąd pojawia się za to po nocnym postoju samochodu i załączeniu go 'na zimno'. Wymieniłbym aku, ale chcę wiedzieć jakie macie wartości napięcia. Mam wrażenie, że spadek napięcia przy rozruchu jest na tyle duży, że komputer łapie tymczasowe błędy, w tym błąd czujnika G28 który po pewnym czasie powoduje zapalenie się kontrolki engine check. Klemy sprawdziłem, połączenia też. Aku ma 4,5 roku.

        Temat mnie mocno wqrwia, bo jak pojadę do mechanika, to pewnie pierwsze co zrobi to wymieni czujnik G28 a nie o to chodzi, żeby jak najwięcej wydać i mieć dalej problem. Stąd moje pytanie - może jak ktoś planuje podpiąć VAG, to mógłby spojrzeć u siebie na wartość napięcia przed uruchomieniem silnika. To jest jeden z pierwszych kanałów w VAG-COM w sterowniku silnika (koło 4-6).

        Pozdrawiam

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          romman, te błędy mogą pojawiać się przy nagłym spadku napięcia na aku przy rozruchu ( pod dużym obciążeniem ) i napięcie spoczynkowe niewiele tu powie. Moim zdaniem wymiana aku załatwi sprawę.
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • dontak
            Rider
            • 2008
            • 586
            • Octavia III combi (5E5)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #6
            romman, zrób tak ja mówi rOBERTO795. Podładuj przez noc aku i będziesz miał sprawę jasną.
            OIII 1.2 TSI 105 KM

            Komentarz

            • romman
              Ambiente
              • 2009
              • 201

              #7
              Dzięki,

              W zasadzie już robiłem taki test. Samochód po kilkugodzinnym postoju zapalałem kilka razy. Wcześniej był podłączony do prostownika (przez te kilka godzin właśnie). Błędów nie było - czyli może obejdzie się bez ingerencji mechanika.

              Podjadę jeszcze do firmy, która sprzedaje aku - niech mi najpierw sprawdzą ten pod obciążeniem. Jest ponoć taki sprzęt.

              Zaktualizuję ten wątek jak usunę usterkę - może ktoś będzie miał w przyszłości podobny problem to będzie mieć gotowe rozwiązanie.

              Dzięki Panowie!

              [ Dodano: Wto 23 Kwi, 13 08:12 ]
              Witam,

              Zrobiło się ciepło, przez co akumulator ma się lepiej - od dwóch tygodni kontrolka silnika się nie zapala. Czyli powodem problemu jest słaby akumulator, który mimo ,że nie wykazuje absolutnie żadnych oznak zużycia (rozrusznik kręci, samochód zapala), prawdopodobnie ma duży spadek napięcia podczas rozruchu i komputer zgłasza błędy.

              Akumulator ma 4,5 roku. Jest to bezobsługowa Varta (fabryczna), lecz jej parametry są słabawe 44Ah, 360A. Akumulator czasami doładowywałem zimą (sporadycznie). Nic więcej. Uważam, ze powinien był wytrzymać z 6 lat, ale z racji tego, że samochód jeździł co drugi dzień i czasami na krótkich dystansach, uważam to za naturalne zużycie.

              Pozdrawiam.

              Komentarz

              Pracuję...